Prawie co trzeci start-up w Polsce ma wśród założycieli kobietę. Tylko niewielka część z nich tworzy go w obszarze technologicznym czy naukowym. Dodatkowo co piąta studentka uczelni technicznej nie wie, czym jest start-up technologiczny. Te dane wskazują na to, że potencjał technologicznej przedsiębiorczości kobiet jest tylko w niewielkim stopniu zagospodarowany. Wsparcie pań związanych z tym obszarem to priorytet programu Girls go start-up! Academy, do którego aplikować można do 24 listopada. Inicjatorzy chcą tworzyć w Polsce Kobiecą Dolinę Krzemową.   – Kobiety mają problem z uwierzeniem w siebie, stoją z boku, obserwują, wykonują role mniej frontowe. Mężczyźni łatwiej idą do przodu. Poza tym mniej kobiet niż mężczyzn jest na politechnikach, na kierunkach ścisłych. Start-upy to firmy innowacyjne, a innowacje obracają się wokół technologii. Wiele czynników sprawia, że udział kobiet w tej branży jest mniejszy niż mężczyzn, chociaż trzeba zwrócić uwagę na to, że o ile w start-upach technologicznych jest sporo mężczyzn, o...
Praca zdalna to wybór, którego dokonujemy z wielu powodów. Niektóre z nas muszą zajmować się rodziną lub nie wyobrażają sobie rozstania z najbliższymi na kilka miesięcy, by podjąć pracę z dala od miejsca zamieszkania. Inni zbyt dużo czasu spędzają w ruchu, by tracić dodatkowo czas na dojazdy do biura. Są też takie kobiety, które po prostu nie potrafią skoncentrować się w biurze i panująca w nim atmosfera jest dla nich tak rozpraszająca, że nie są w stanie praktycznie niczego zrobić. Trzeba jednak być ostrożnym, bo praca zdalna wbrew pozorom nie jest taka prosta. Istnieje wiele błędów często popełnianych przez osoby podejmujące taką formę zatrudnienia.   Firma Plantronics, która od dawna propaguje rozwój idei Smarter Working i tworzy rozwiązania mające ułatwiać życie mobilnym pracownikom, przygotowała zestaw porad, które pomogą uniknąć niektórych z najczęściej spotykanych problemów, z jakimi mierzą się osoby pracujące w domu.     Czego nie robić, gdy pracujesz w domu   Nie wciskaj...
I. Konkurs na film krótkometrażowy (30 minut)   Aby wziąć udział w konkursie należy złożyć: pakiet, w którego skład wchodzą: okładka (na której powinny znaleźć się: tytuł, autor, gatunek, logline), jednostronicowe streszczenie fabuły, prawidłowo sformatowany scenariusz (maksymalnie 30 stron).   Nagroda główna: 5 000 złotych.   Konkurs na scenariusz filmu krótkometrażowego jest jednoetapowy.   Adresy: Pakiet wraz z formularzem osobowym wypełnionym na przygotowanym przez Organizatorów szablonie należy przesłać listem poleconym lub dostarczyć osobiście w czterech wydrukowanych egzemplarzach w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 stycznia 2018, godz. 10:30 na adres: Warszawska Szkoła Filmowa ul. Generała Zajączka 7 01-518 Warszawa z dopiskiem: „Script Fiesta KONKURS” lub dostarczyć osobiście do biura festiwalu (mieszczącego się w pawilonie obok wejścia do budynku Warszawskiej Szkoły Filmowej przy ulicy Gen. Zajączka 7)   Uwaga: Decyduje czas DOTARCIA pracy do biura festiwalu. Prace, które dotrą do biura po godzinie 10:30, 20 stycznia 2018, nie będą zakwalifikowane do konkursu.     II. Konkurs na koncepcję serialu...
Braster - system domowej profilaktyki raka piersi. Poprzez kontakt z gruczołem piersiowym odwzorowuje jej obraz termograficzny. Może wychwycić nawet 3 milimetrowe zmiany. W procesie interpretacji badania ważny jest udział lekarzy radiologów, którzy w razie wykrycia niepokojących zmian, przekazują pacjentce wskazówki dotyczące dalszego postępowania diagnostycznego.     Kobiety, które zachorowały na raka piersi często podkreślają, że w ich najbliższym otoczeniu rzadko poruszano temat badań profilaktycznych. Boimy się o tym rozmawiać, a strach blokuje impuls kontrolny, który bywa kluczowy w ratowaniu życia. Psychoonkolog Adrianna Sobol od lat tłumaczy Polkom, że dbanie o siebie ma status bezcennego nawyku, jest też przejawem troski o tych, których kochamy. Jagoda Fabiszewska: Młode kobiety często myślą, że rak to przypadłość ludzi starszych. Badania kontrolne to dla nich abstrakcja. Na pani blogu przeczytałam wstrząsającą historię 25-letniej Luizy, która trafiła do lekarza w tak zaawansowanym stadium choroby, że niewiele można było zrobić.   Adrianna Sobol: To kolejny dowód przemilczania "trudnych tematów", domena...
Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA została Człowiekiem Corporate Governance 2017. To osoba, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce. Tytuł przyznano po raz trzeci w trakcie tegorocznego, siódmego już spotkania „Konferencji Rada Nadzorcza”, poświęconego praktycznym aspektom sprawowania kontroli i nadzoru właścicielskiego.   Konferencja Rada Nadzorcza to jedno z najistotniejszych wydarzeń w Polsce poświęcone tematyce rad nadzorczych. Miejsce spotkania przedstawicieli corporate governance, gdzie dokonuje się merytoryczna i rzeczowa wymiana doświadczeń oraz omówienie zagadnień i problemów związanych z nadzorem właścicielskim. Zwieńczeniem konferencji jest ceremonia przyznania wyróżnienia „Człowiek Corporate Governance”.   W ubiegłym roku wyróżniono Wiesława Rozłuckiego – jednego z założycieli i wieloletniego prezesa Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a 2 lata temu – Andrzeja S. Nartowskiego – wielkiego orędownika ładu korporacyjnego w Polsce. Zwyczajem jest, iż dotychczasowi laureaci zasiadają w Kapitule Wyróżnienia, dokonującej wyboru przyszłych laureatów.     Agnieszka Gontarek - Człowiekiem Corporate Governance 2017 Tegoroczna laureatka,...
Małe i mikrofirmy mogą ubiegać się o pożyczkę na korzystnych warunkach w Agencji Rozwoju Przemysłu. Wsparcie może opiewać na kwotę do 2 mln zł. Jako pierwsza skorzystała z tej opcji firma Ermax z Dąbrowy Górniczej. Choć produkt jest nowy, ARP zdążyło już udzielić kilku podobnych kredytów.     Dla kogo i na co pożyczka z ARP?   - Pożyczki na innowacje są przeznaczone dla każdego rodzaju firmy, także – co jest całkowitą nowością w ARP – dla małych i średnich przedsiębiorców. Nie interesuje nas, na co firma przeznaczy te pieniądze: może to być pożyczka obrotowa, pożyczka na linię produkcyjną, interesuje nas, aby firma była innowacyjna – mówi Bartosz Sokoliński, dyrektor Biura Rozwoju i Innowacji Agencji Rozwoju Przemysłu. – Udzielamy również sektorowych pożyczek. Mamy uruchomioną np. pożyczkę dla branży technologii kosmicznej.     Jak wysoka pożyczka dla małej firmy?   Na rozwój innowacyjnych firm agencja przeznaczyła kilkadziesiąt milionów złotych. W przypadku niewielkich podmiotów kwota dofinansowania nie jest...

Tegoroczna jesień to czas to dla odważnych kobiet. Na topie będą przykuwające uwagę ciemne usta w odcieniach śliwki lub burgunda, oraz dramatyczne smoky eyes. Wizażyści proponują nowe techniki wykonywania makijażu: ombre na ustach i smoky eyes z akcentem na dolną powiekę. Nowością jest także color correcting, czyli ujednolicanie i rozświetlanie cery za pomocą korektorów i baz w odpowiednich kolorach.

Jesień i zima 2016/2017 to czas pełnej symbiozy między trendami w modzie a trendami w makijażu. Moda wraca do stylistyki lat 90., na czasie będzie więc błysk, wyszukane formy i mocne tkaniny, takie jak welur, aksamit i tweed. Wracają koronkowe żaboty, patchwork, krata, futra i bardzo długie kozaki, czasem sięgające nawet do połowy uda. Wizażyści proponują równie odważny makijaż, nie skupiają się jednak na konkretnej kolorystyce, lecz przede wszystkim na technikach wykonywania makijażu.

 

Zupełnie nowy styl prowadzenia klasycznego smoky eyes, zupełnie nowe prowadzenie zarysu warg wypełnione ombre z mocnym konturingiem i z kolorem, który jest mocno napigmentowany – mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora.

 

Podstawą jesiennego makijażu jest ujednolicona, świeża skóra. Efekt ten można osiągnąć dzięki technice color correcting, polegającej na zastosowaniu bazowych kosmetyków kolorowych, jeszcze przed aplikacją podkładu. Odpowiednie kolory korektorów dobiera się do konkretnego problemu: zaczerwienienia skóry zneutralizuje korektor lub baza w kolorze zielonym, zasinienia pod oczami ukryje natomiast kosmetyk w odcieniach brzoskwini, pomarańczy lub żółci.

 

– Później możemy np. dzięki temu nie kłaść już grubej warstwy podkładu, tylko zrobić naprawdę cienką warstwę i przez to uzyskać świetlisty, naturalny, świeży makijaż, który tak naprawdę może się utrzymać przez cały dzień – mówi Anna Galińska, główna makijażystka Sephora Polska.

 

Wykonanie takiego makijażu jest proste i zajmuje nie więcej niż kilka minut. Stanowi on natomiast podstawę do zabawy pozostałymi trendami sezonu. W jesiennym makijażu, podobnie jak moda nawiązującym do lat 90., nie należy bać się koloru – odważne barwy obecne będą na ustach, oczach, a nawet policzkach. W makijażu ust na czasie są takie odcienie, jak śliwka, burgund, a nawet ciemna zieleń, w makijażu oczu króluje natomiast technika smoky eyes, nieco zmodyfikowana jednak w stosunku do poprzednich sezonów.

 

Mniej jest na górze, a więcej na dole. I nie zapomnij o swoim ulubionym kolorze. Użyj blacklinera, a potem nałóż swój ulubiony kolor, czy jest to fiolet, navy-blue czy głęboką zieleń. Jeszcze trochę mascary i świeży, zabawny smoky eyes, lubiany także przez celebrytki na czerwonym dywanie i modelki na wybiegu, jest gotowy – mówi Hector Espinal, makijażysta Sephora PRO Beauty Team USA.

 

Nowe trendy przypadły do gustu polskim gwiazdom. Zdaniem Karoliny Malinowskiej czas modowych i makijażowych szaleństw przypada zazwyczaj wiosną, na jesień i zimę projektanci proponują natomiast bardziej stonowane kolory i fasony. W tym roku jednak także jesienią kobiety mogą zaszaleć w kreowaniu swojego wizerunku i wyrażać siebie na wiele różnych sposobów.

 

W trendach chodzi o to, żeby nie brać ich do siebie 1:1, tylko znaleźć w nich to, co najbardziej pasuje do nas. I myślę, że to jest klucz do tego, żeby jednak być w trendach, ale też w zgodzie ze sobą – mówi modelka.

 

Ciemne, wyraziste usta spodobały się Edycie Herbuś i Patricii Kazadi. Gospodyni „You can dance” zazwyczaj w makijażu stawia na mocne oczy, najczęściej umalowane techniką smoky eyes, usta podkreślając jedynie delikatnym różem lub czerwienią. W tym sezonie postanowiła jednak wypróbować nieco bardziej awangardowy look.

 

– Spróbowałam i podoba mi się. Powiem szczerze, że czuję się młodo, jakoś tak wesoło dzięki temu, więc zdecydowanie będę z tego korzystać w tym trendzie – mówi Patricia Kazadi.

 

Te głębokie burgundy, bordo to jest coś, co bardzo lubię. Uważam, że służy każdej kobiecie, od razu twarz robi się wyrazista, seksowna, ale przy delikatnym makijażu oczu wcale nienachalna i świetnie wpisuje się w trendy – dodaje Edyta Herbuś.

 

Tamara Arciuch docenia natomiast różnorodność trendów i możliwość wyboru. Ona sama najchętniej wybiera techniki i kosmetyki, które zapewniają naturalny i nieprzesadzony look. Do gustu przypadły jej więc podkłady i rozświetlacze nadające skórze wypoczęty, nawilżony i świetlisty wygląd.

 

A te z nas, które lubią trochę szaleństwa, mają smoky eyes, metaliczne cienie oraz wyraźny nacisk na fajne, mocne, kolorowe usta. Jeżeli będziemy chciały wybiec z domu i zachwycić ulicę kolorem, to możemy to zrobić za pomocą szminek i fantastycznych błyszczyków – mówi aktorka.

 

Nowe trendy w makijażu można było poznać podczas kolejnej edycji Sephora Trend Report. W ciągu trzech dni wizażyści marki prezentowali nowości kosmetyczne oraz trendy na sezon jesień–zima 2016/2017. Wszystkie panie mogły się poddać bezpłatnym konsultacjom u ekspertów w zakresie makijażu, pielęgnacji i stylizacji paznokci. Nowości makijażowe można poznać także podczas usługi minimakijażu, którą od września wprowadziła Sephora.

 

To jest całościowy makijaż, tylko podzielony na dane partie twarzy, więc tak naprawdę to my decydujemy, czy chcemy mieć dzisiaj podkreślone brwi, czy być może ujednolicony koloryt skóry, czy robimy kreskę, smoky eyes, czy podkreślamy usta – mówi Anna Galińska, główna makijażystka Sephora.

 

Z minimakijażu, trwającego ok. 15 minut, może skorzystać każdy klient, niezależnie od płci. Usługa jest bezpłatna i dostępna w każdym salonie Sephory w Polsce.

 

 

©Newseria

 

Ciemne usta, mocne oko i color correcting – to najważniejsze trendy w makijażu na jesień i zimę

 

© 2016 Kariera Kobiety

KARIERA KOBIETY

NOWOŚĆ!!!

50 LEKCJI  J. NIEMIECKIEGO