Prawie co trzeci start-up w Polsce ma wśród założycieli kobietę. Tylko niewielka część z nich tworzy go w obszarze technologicznym czy naukowym. Dodatkowo co piąta studentka uczelni technicznej nie wie, czym jest start-up technologiczny. Te dane wskazują na to, że potencjał technologicznej przedsiębiorczości kobiet jest tylko w niewielkim stopniu zagospodarowany. Wsparcie pań związanych z tym obszarem to priorytet programu Girls go start-up! Academy, do którego aplikować można do 24 listopada. Inicjatorzy chcą tworzyć w Polsce Kobiecą Dolinę Krzemową.   – Kobiety mają problem z uwierzeniem w siebie, stoją z boku, obserwują, wykonują role mniej frontowe. Mężczyźni łatwiej idą do przodu. Poza...
Praca zdalna to wybór, którego dokonujemy z wielu powodów. Niektóre z nas muszą zajmować się rodziną lub nie wyobrażają sobie rozstania z najbliższymi na kilka miesięcy, by podjąć pracę z dala od miejsca zamieszkania. Inni zbyt dużo czasu spędzają w ruchu, by tracić dodatkowo czas na dojazdy do biura. Są też takie kobiety, które po prostu nie potrafią skoncentrować się w biurze i panująca w nim atmosfera jest dla nich tak rozpraszająca, że nie są w stanie praktycznie niczego zrobić. Trzeba jednak być ostrożnym, bo praca zdalna wbrew pozorom nie jest taka prosta. Istnieje wiele błędów często popełnianych przez osoby...
I. Konkurs na film krótkometrażowy (30 minut)   Aby wziąć udział w konkursie należy złożyć: pakiet, w którego skład wchodzą: okładka (na której powinny znaleźć się: tytuł, autor, gatunek, logline), jednostronicowe streszczenie fabuły, prawidłowo sformatowany scenariusz (maksymalnie 30 stron).   Nagroda główna: 5 000 złotych.   Konkurs na scenariusz filmu krótkometrażowego jest jednoetapowy.   Adresy: Pakiet wraz z formularzem osobowym wypełnionym na przygotowanym przez Organizatorów szablonie należy przesłać listem poleconym lub dostarczyć osobiście w czterech wydrukowanych egzemplarzach w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 stycznia 2018, godz. 10:30 na adres: Warszawska Szkoła Filmowa ul. Generała Zajączka 7 01-518 Warszawa z dopiskiem: „Script Fiesta KONKURS” lub...
Braster - system domowej profilaktyki raka piersi. Poprzez kontakt z gruczołem piersiowym odwzorowuje jej obraz termograficzny. Może wychwycić nawet 3 milimetrowe zmiany. W procesie interpretacji badania ważny jest udział lekarzy radiologów, którzy w razie wykrycia niepokojących zmian, przekazują pacjentce wskazówki dotyczące dalszego postępowania diagnostycznego.     Kobiety, które zachorowały na raka piersi często podkreślają, że w ich najbliższym otoczeniu rzadko poruszano temat badań profilaktycznych. Boimy się o tym rozmawiać, a strach blokuje impuls kontrolny, który bywa kluczowy w ratowaniu życia. Psychoonkolog Adrianna Sobol od lat tłumaczy Polkom, że dbanie o siebie ma status bezcennego nawyku, jest też przejawem troski o tych, których...
Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA została Człowiekiem Corporate Governance 2017. To osoba, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce. Tytuł przyznano po raz trzeci w trakcie tegorocznego, siódmego już spotkania „Konferencji Rada Nadzorcza”, poświęconego praktycznym aspektom sprawowania kontroli i nadzoru właścicielskiego.   Konferencja Rada Nadzorcza to jedno z najistotniejszych wydarzeń w Polsce poświęcone tematyce rad nadzorczych. Miejsce spotkania przedstawicieli corporate governance, gdzie dokonuje się merytoryczna i rzeczowa wymiana doświadczeń oraz omówienie zagadnień i problemów związanych z nadzorem właścicielskim. Zwieńczeniem konferencji jest ceremonia przyznania wyróżnienia „Człowiek Corporate Governance”.   W ubiegłym roku wyróżniono Wiesława...
Małe i mikrofirmy mogą ubiegać się o pożyczkę na korzystnych warunkach w Agencji Rozwoju Przemysłu. Wsparcie może opiewać na kwotę do 2 mln zł. Jako pierwsza skorzystała z tej opcji firma Ermax z Dąbrowy Górniczej. Choć produkt jest nowy, ARP zdążyło już udzielić kilku podobnych kredytów.     Dla kogo i na co pożyczka z ARP?   - Pożyczki na innowacje są przeznaczone dla każdego rodzaju firmy, także – co jest całkowitą nowością w ARP – dla małych i średnich przedsiębiorców. Nie interesuje nas, na co firma przeznaczy te pieniądze: może to być pożyczka obrotowa, pożyczka na linię produkcyjną, interesuje nas, aby firma...
Braster - system domowej profilaktyki raka piersi. Poprzez kontakt z gruczołem piersiowym odwzorowuje jej obraz termograficzny. Może wychwycić nawet 3 milimetrowe zmiany. W procesie interpretacji badania ważny jest udział lekarzy radiologów, którzy w razie wykrycia niepokojących zmian, przekazują pacjentce wskazówki dotyczące dalszego postępowania diagnostycznego.     Kobiety, które zachorowały na raka piersi często podkreślają, że w ich najbliższym otoczeniu rzadko poruszano temat badań profilaktycznych. Boimy się o tym rozmawiać, a strach blokuje impuls kontrolny, który bywa kluczowy w ratowaniu życia. Psychoonkolog Adrianna Sobol od lat tłumaczy Polkom, że dbanie o siebie ma status bezcennego nawyku, jest też przejawem troski o tych, których...

Początek września to w wielu firmach czas powrotu do zawieszonych od czerwca działań marketingowych, w tym mailingów. Warto przypomnieć kilka złotych zasad, które pozwolą zamienić dotychczasowego subskrybenta naszej bazy w klienta.

 

 

Małe bazy – duża konwersja

 

Punktem wyjścia solidnego e-mail marketingu powinno być pozyskanie zaufania potencjalnych klientów marki. Nazbyt często stosuje się przestarzałe strategie, które rzadko dostarczają odbiorcy wartościowych treści. Sytuacje takie zdarzają się w firmach, które posiadają całkiem zasobne bazy adresowe, jednak ze zbyt słabą konwersją. To małe bazy, które są dobrej jakości i posiadają sprawdzone adresy mailowe, są skuteczniejsze pod względem konwersji. Nic lepiej nie odzwierciedla tego, czy działania marketingowe są dobre, niż ilość interakcji oraz wielkość sprzedaży. Zadaniem marketingowca jest budowanie relacji z subskrybentami. Oto 4 porady, jak skutecznie tego dokonać. 

 

 

1. Postaw na edukację

 

Należy pamiętać, że skrzynki mailowe codzienne zasypywane  są wiadomościami reklamowymi. Osoba tworząca wysyłki powinna postawić się na miejscu odbiorcy i zastanowić się, które wiadomości są najchętniej otwierane. Jeżeli przedmiotem promocji jest produkt kupowany okazjonalnie, to nie powinien on być wysyłany tylko w kontekście oferty sprzedażowej. Wystarczy, że wraz z mailem czytelnik otrzyma krótki poradnik lub informacje o korzyściach z posiadania danego produktu. Wiadomość powinna przykuć uwagę odbiorcy. Gdy chcesz zareklamować szkołę językową, to dobrym rozwiązaniem jest wysłanie tematycznego newslettera, np. „10 sposobów, by zachęcić twoje dziecko do nauki języków obcych” lub „20 najczęściej używanych zwrotów w angielskiej restauracji”.

 

Wówczas, w treści poradnika, możemy umieścić własną ofertę. Dodatkowo, wprost z wiadomości, klient może zostać bezpośrednio przekierowany na bloga bądź fanpage, na którym odnajdzie reklamę. Innym sposobem jest umieszczenie w stopce baner z produktami i hiperłącze ,kierujące odbiorcę na stronę internetową firmy. Jeśli subskrybent zainteresuje się treścią, jest większa szansa, że będzie on szukał więcej informacji o firmie bądź jej produktach.   

 

 

2. Podaruj coś wyjątkowego

 

Klienci chętniej robią zakupy jeżeli czują się wyróżnieni. Odczuwają wówczas pewnego rodzaju przywiązanie do marki i nie traktują jej jako kolejnej, której intencje są czysto sprzedażowe. Dobrze jest stosować specjalne promocje dla stałych klientów, a także korzystać z danych, które o nich posiadamy, np. w dniu urodzin wysłać wiadomość z niespodzianką bądź kuponem zniżkowym. Doskonałym czasem na rozpoczęcie takich działań jest właśnie początek września.

 

W tym przypadku ważna jest segmentacja bazy i dopasowanie oferty do poszczególnych grup. Aby utrzymać stały poziom wysyłek, doskonałym rozwiązaniem jest przeprowadzanie testów wśród respondentów. Wraz z wiadomością, warto wysłać pytanie lub krótką ankietę z prośbą o podzielenie się opinią na temat otrzymywanych maili. 

 

Warto również wejść w interakcję z subskrybentami. Skoro wiesz, że znają i czytają twoje newslettery, wyślij od czasu do czas pytanie o opinię lub rozpocznij rozmowę, np. podpytaj ich o porady, by lepiej dostosować ofertę, bądź elastyczny. Uzyskanie odpowiedzi, nie tylko poprawią jakość twoich relacji z klientami, ale także korzystnie wpłyną na wynik dostarczalności maili, co będzie procentować w przyszłej komunikacji.

 

 

3. Bądź konkurencyjny

 

Często marketerzy mają skłonność do ukrywania swoich najbardziej wartościowych treści, co jest dużym błędem. Content, który według ciebie ma pewne wartości powinien być ogólnodostępny nie tylko dla obecnych klientów, ale i tych potencjalnych. To może przyczynić się do tego, że niezdecydowani użytkownicy właśnie z tego względu zdecydują się na twój produkt.

 

Treści, którymi chcesz się podzielić z odbiorcami powinny mieć różnorodną formę. Począwszy od popularnego obecnie wideo po prezentacje, wywiady, referencje czy wpisy popularnych blogerów. Należy podkreślać przy tym, jakie korzyści krótko i długoterminowe płyną  z korzystania z usług bądź produktów firmy. Warto na każdym kroku wspominać o zaletach i osiągnięciach, wówczas masz gwarancję, że twoja wiadomość została odebrana i dotrze  do większej liczby  subskrybentów.     

 

 

4. Zwróć na siebie uwagę

 

Najważniejszym elementem wysyłki jest tytuł. To od niego zależy czy odbiorca zdecyduje się na odczytanie wiadomości. Chwytliwy nagłówek daje gwarancję, że nasz komunikat nie umknie w natłoku dziesiątek podobnych maili. Warto przy tym przeanalizować wysyłki, które codziennie trafiają do naszych skrzynek. Na tej podstawie osoby tworzące newslettery mogą znaleźć sposoby na większe zainteresowanie odbiorców i bardziej kreatywną komunikację.

 

Dość popularnym ostatnio trendem jest wykorzystanie real time marketingu, czyli użycie aktualnego wydarzenia politycznego, gospodarczego, społecznego lub kulturalnego w komunikacji marketingowej. Umieszczenie wzmianki nawiązującej do odbywającej się w czasie rzeczywistym sytuacji, na pewno zaangażuje obiorcę. Pomysłowy nagłówek oraz wykorzystanie real time marketingu na pewno zaowocuje w sprzedaży, a firmy zyska pożądany rozgłos.

 

 

Pomyśl zanim wyślesz

 

Należy pamiętać, że duża baza mailingowa nie jest gwarantem wzrostu przychodów firmy. Wysyłane do klientów wiadomości muszą przyciągać uwagę, informować o korzyściach, a przede wszystkim ukazywać markę na rynku jako silną i stabilną. Powyższe kroki są nie tylko podstawą do rozpoczęcia działań e-mail marketingowych, ale także doskonałymi sposobami do zbudowania nowej, silniejszej strategii oraz ponownego zaangażowania nieaktywnych już subskrybentów. Działania te warto rozpocząć już z początkiem września.

 

Autor: Tomasz Rowiński, Project Manager Beemail

 

 

motywacja, menedżer, firma
Jak ponownie zaangażować klientów po wakacjach

KARIERA KOBIETY

NOWOŚĆ!!!

50 LEKCJI  J. NIEMIECKIEGO

 

 

© 2016 Kariera Kobiety