Prawie co trzeci start-up w Polsce ma wśród założycieli kobietę. Tylko niewielka część z nich tworzy go w obszarze technologicznym czy naukowym. Dodatkowo co piąta studentka uczelni technicznej nie wie, czym jest start-up technologiczny. Te dane wskazują na to, że potencjał technologicznej przedsiębiorczości kobiet jest tylko w niewielkim stopniu zagospodarowany. Wsparcie pań związanych z tym obszarem to priorytet programu Girls go start-up! Academy, do którego aplikować można do 24 listopada. Inicjatorzy chcą tworzyć w Polsce Kobiecą Dolinę Krzemową.   – Kobiety mają problem z uwierzeniem w siebie, stoją z boku, obserwują, wykonują role mniej frontowe. Mężczyźni łatwiej idą do przodu. Poza...
Praca zdalna to wybór, którego dokonujemy z wielu powodów. Niektóre z nas muszą zajmować się rodziną lub nie wyobrażają sobie rozstania z najbliższymi na kilka miesięcy, by podjąć pracę z dala od miejsca zamieszkania. Inni zbyt dużo czasu spędzają w ruchu, by tracić dodatkowo czas na dojazdy do biura. Są też takie kobiety, które po prostu nie potrafią skoncentrować się w biurze i panująca w nim atmosfera jest dla nich tak rozpraszająca, że nie są w stanie praktycznie niczego zrobić. Trzeba jednak być ostrożnym, bo praca zdalna wbrew pozorom nie jest taka prosta. Istnieje wiele błędów często popełnianych przez osoby...
I. Konkurs na film krótkometrażowy (30 minut)   Aby wziąć udział w konkursie należy złożyć: pakiet, w którego skład wchodzą: okładka (na której powinny znaleźć się: tytuł, autor, gatunek, logline), jednostronicowe streszczenie fabuły, prawidłowo sformatowany scenariusz (maksymalnie 30 stron).   Nagroda główna: 5 000 złotych.   Konkurs na scenariusz filmu krótkometrażowego jest jednoetapowy.   Adresy: Pakiet wraz z formularzem osobowym wypełnionym na przygotowanym przez Organizatorów szablonie należy przesłać listem poleconym lub dostarczyć osobiście w czterech wydrukowanych egzemplarzach w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 stycznia 2018, godz. 10:30 na adres: Warszawska Szkoła Filmowa ul. Generała Zajączka 7 01-518 Warszawa z dopiskiem: „Script Fiesta KONKURS” lub...
Braster - system domowej profilaktyki raka piersi. Poprzez kontakt z gruczołem piersiowym odwzorowuje jej obraz termograficzny. Może wychwycić nawet 3 milimetrowe zmiany. W procesie interpretacji badania ważny jest udział lekarzy radiologów, którzy w razie wykrycia niepokojących zmian, przekazują pacjentce wskazówki dotyczące dalszego postępowania diagnostycznego.     Kobiety, które zachorowały na raka piersi często podkreślają, że w ich najbliższym otoczeniu rzadko poruszano temat badań profilaktycznych. Boimy się o tym rozmawiać, a strach blokuje impuls kontrolny, który bywa kluczowy w ratowaniu życia. Psychoonkolog Adrianna Sobol od lat tłumaczy Polkom, że dbanie o siebie ma status bezcennego nawyku, jest też przejawem troski o tych, których...
Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA została Człowiekiem Corporate Governance 2017. To osoba, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce. Tytuł przyznano po raz trzeci w trakcie tegorocznego, siódmego już spotkania „Konferencji Rada Nadzorcza”, poświęconego praktycznym aspektom sprawowania kontroli i nadzoru właścicielskiego.   Konferencja Rada Nadzorcza to jedno z najistotniejszych wydarzeń w Polsce poświęcone tematyce rad nadzorczych. Miejsce spotkania przedstawicieli corporate governance, gdzie dokonuje się merytoryczna i rzeczowa wymiana doświadczeń oraz omówienie zagadnień i problemów związanych z nadzorem właścicielskim. Zwieńczeniem konferencji jest ceremonia przyznania wyróżnienia „Człowiek Corporate Governance”.   W ubiegłym roku wyróżniono Wiesława...
Małe i mikrofirmy mogą ubiegać się o pożyczkę na korzystnych warunkach w Agencji Rozwoju Przemysłu. Wsparcie może opiewać na kwotę do 2 mln zł. Jako pierwsza skorzystała z tej opcji firma Ermax z Dąbrowy Górniczej. Choć produkt jest nowy, ARP zdążyło już udzielić kilku podobnych kredytów.     Dla kogo i na co pożyczka z ARP?   - Pożyczki na innowacje są przeznaczone dla każdego rodzaju firmy, także – co jest całkowitą nowością w ARP – dla małych i średnich przedsiębiorców. Nie interesuje nas, na co firma przeznaczy te pieniądze: może to być pożyczka obrotowa, pożyczka na linię produkcyjną, interesuje nas, aby firma...
Braster - system domowej profilaktyki raka piersi. Poprzez kontakt z gruczołem piersiowym odwzorowuje jej obraz termograficzny. Może wychwycić nawet 3 milimetrowe zmiany. W procesie interpretacji badania ważny jest udział lekarzy radiologów, którzy w razie wykrycia niepokojących zmian, przekazują pacjentce wskazówki dotyczące dalszego postępowania diagnostycznego.     Kobiety, które zachorowały na raka piersi często podkreślają, że w ich najbliższym otoczeniu rzadko poruszano temat badań profilaktycznych. Boimy się o tym rozmawiać, a strach blokuje impuls kontrolny, który bywa kluczowy w ratowaniu życia. Psychoonkolog Adrianna Sobol od lat tłumaczy Polkom, że dbanie o siebie ma status bezcennego nawyku, jest też przejawem troski o tych, których...

Mimo aktualnego spadku bezrobocia (pod koniec 2015 roku stopa bezrobocia wynosiła 9,8% czyli o 1,6% mniej niż w 2014) nadal zdobycie pracy na niektórych stanowiskach nie jest łatwe. Starając się o posadę wyższego szczebla, na przykład Managera w popularnej firmie, trzeba wyróżnić się wśród wielu zgłoszeń i zainteresować swoją osobą Pracodawcę. To niełatwe zadanie zwłaszcza, gdy wcześniej nie pracowaliśmy z danym przedsiębiorstwem. W takiej sytuacji najważniejszym zadaniem jest ukazanie siebie profesjonalnie i przekonująco, podkreślając nasze dotychczasowe doświadczenie, wiedzę i predyspozycje zawodowe.

 

Jednakże, to nie jedyny możliwy scenariusz. Jest wiele osób, które nazbierały doświadczenia na stanowiskach podległych, ale chciałyby teraz spróbować swoich sił aplikując na stanowisko managerskie. Często taka zmiana wiąże się z obawami czy poradzą sobie na danym stanowisku i czy ich dotychczasowe doświadczenie i nabyte umiejętności wystarczą. Warto wtedy sprawdzić swoje predyspozycje dzięki testom, na przykład analizy stylu zachowania (Thomas PPA) i dołączyć je do dokumentów aplikacyjnych. Raport wskaże mocne strony Kandydata, a także określi w jaki sposób się on komunikuje i jakie czynniki motywują go do działania. To wiarygodna forma autoprezentacji, której warto się bliżej przyjrzeć.

 

Dołączenie raportu z Analizy Stylu Zachowania pokazuje potencjalnemu pracodawcy, że Kandydat jest świadomy swoich możliwości i ewentualnych ograniczeń, a tym samym dąży do samodoskonalenia. To bardzo istotna cecha dla przyszłego Managera w oczach pracodawców, ponieważ uświadamia, że osoba jest gotowa podjąć działania usprawniające pracę swoją i innych, co przekłada się na ogólne wyniki przedsiębiorstwa. Dobry Manager nie boi się odważnych decyzji, ale potrafi działać rozsądnie i oszacować możliwe zyski i straty. Napotkane problemy rozwiązuje w sposób analityczny - po dostrzeżeniu trudności rozpatruje je pod wieloma kątami, wytwarza pomysły na poradzenie sobie z nimi, weryfikuje skutki swoich działań.

 

 

Jaka forma dokumentów aplikacyjnych najlepiej pokaże doświadczenie, predyspozycje i umiejętności?

 

 

Elektroniczne portfolio

 

Starając się o stanowiska managerskie warto zwrócić uwagę na formę dokumentów rekrutacyjnych. Elektroniczne portfolio jest nie tylko wygodniejsze ze względu na jego mobilność (nie ma problemu z nieodpowiednim formatem pliku ani długością CV), ale także dlatego, że pozwala wyszczególnić najistotniejsze dla stanowiska, na które aplikujemy umiejętności, dzięki m.in. graficznej formie. Jednocześnie, stosowanie na przykład wykresów w celu ukazania znajomości języków obcych nie burzy czytelności dokumentu. Elektroniczne CV jest też pomocne w sytuacji, gdy osoba ma bogate doświadczenie zawodowe - można wyszczególnić najważniejsze momenty, a opisy poprzednio zajmowanych stanowisk umieścić w panelu rozwijanym, by nie przytłoczyć strony głównej.

 

 

Wideoprezentacja

 

Także tradycyjny list motywacyjny warto przedstawić w formie wideo, ponieważ pozwala on potencjalnemu Pracodawcy ocenić nie tylko nasze motywacje do pracy, ale także nasze podejście i zaangażowanie. Wideoprezentacja ujawnia cechy charakteru przez m.in. mowę ciała i sposób wypowiadania się, na co coraz większą uwagę zwracają specjaliści zajmujący się rekrutacjami podczas rozmów kwalifikacyjnych. Wideoprezentacja pokazuje też zdolności komunikacji Kandydata. Warto skorzystać z takiej, która oferuje różny czas nagrania i podpowiedzi Specjalisty ds. Rekrutacji, aby wideoprezentacja wyszła jak najbardziej naturalnie i przedstawiała nasze najmocniejsze strony.

 

Zarządzanie zespołem wymaga nie tylko podejmowania decyzji, ale też wysoko rozwiniętych umiejętności pracy pod presją, komunikacji i łagodzenia konfliktów. Starając się o stanowisko managera trzeba wykazać się wiedzą, doświadczenie i profesjonalizmem. Znaczenie mają też cechy osobowości. Zamiast papierowego CV i listu motywacyjnego warto użyć innych narzędzi, które zwrócą uwagę przyszłego Pracodawcy i w bardziej perswazyjny sposób pokażą predyspozycje.

 

Źródła:

http://www.biznes.newseria.pl

http://hrtools.pl

 

motywacja, menedżer, firma
Jak skutecznie aplikować na stanowisko Managera

KARIERA KOBIETY

NOWOŚĆ!!!

50 LEKCJI  J. NIEMIECKIEGO

 

 

© 2016 Kariera Kobiety