Prawie co trzeci start-up w Polsce ma wśród założycieli kobietę. Tylko niewielka część z nich tworzy go w obszarze technologicznym czy naukowym. Dodatkowo co piąta studentka uczelni technicznej nie wie, czym jest start-up technologiczny. Te dane wskazują na to, że potencjał technologicznej przedsiębiorczości kobiet jest tylko w niewielkim stopniu zagospodarowany. Wsparcie pań związanych z tym obszarem to priorytet programu Girls go start-up! Academy, do którego aplikować można do 24 listopada. Inicjatorzy chcą tworzyć w Polsce Kobiecą Dolinę Krzemową.   – Kobiety mają problem z uwierzeniem w siebie, stoją z boku, obserwują, wykonują role mniej frontowe. Mężczyźni łatwiej idą do przodu. Poza...
Praca zdalna to wybór, którego dokonujemy z wielu powodów. Niektóre z nas muszą zajmować się rodziną lub nie wyobrażają sobie rozstania z najbliższymi na kilka miesięcy, by podjąć pracę z dala od miejsca zamieszkania. Inni zbyt dużo czasu spędzają w ruchu, by tracić dodatkowo czas na dojazdy do biura. Są też takie kobiety, które po prostu nie potrafią skoncentrować się w biurze i panująca w nim atmosfera jest dla nich tak rozpraszająca, że nie są w stanie praktycznie niczego zrobić. Trzeba jednak być ostrożnym, bo praca zdalna wbrew pozorom nie jest taka prosta. Istnieje wiele błędów często popełnianych przez osoby...
I. Konkurs na film krótkometrażowy (30 minut)   Aby wziąć udział w konkursie należy złożyć: pakiet, w którego skład wchodzą: okładka (na której powinny znaleźć się: tytuł, autor, gatunek, logline), jednostronicowe streszczenie fabuły, prawidłowo sformatowany scenariusz (maksymalnie 30 stron).   Nagroda główna: 5 000 złotych.   Konkurs na scenariusz filmu krótkometrażowego jest jednoetapowy.   Adresy: Pakiet wraz z formularzem osobowym wypełnionym na przygotowanym przez Organizatorów szablonie należy przesłać listem poleconym lub dostarczyć osobiście w czterech wydrukowanych egzemplarzach w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 stycznia 2018, godz. 10:30 na adres: Warszawska Szkoła Filmowa ul. Generała Zajączka 7 01-518 Warszawa z dopiskiem: „Script Fiesta KONKURS” lub...
Braster - system domowej profilaktyki raka piersi. Poprzez kontakt z gruczołem piersiowym odwzorowuje jej obraz termograficzny. Może wychwycić nawet 3 milimetrowe zmiany. W procesie interpretacji badania ważny jest udział lekarzy radiologów, którzy w razie wykrycia niepokojących zmian, przekazują pacjentce wskazówki dotyczące dalszego postępowania diagnostycznego.     Kobiety, które zachorowały na raka piersi często podkreślają, że w ich najbliższym otoczeniu rzadko poruszano temat badań profilaktycznych. Boimy się o tym rozmawiać, a strach blokuje impuls kontrolny, który bywa kluczowy w ratowaniu życia. Psychoonkolog Adrianna Sobol od lat tłumaczy Polkom, że dbanie o siebie ma status bezcennego nawyku, jest też przejawem troski o tych, których...
Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA została Człowiekiem Corporate Governance 2017. To osoba, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce. Tytuł przyznano po raz trzeci w trakcie tegorocznego, siódmego już spotkania „Konferencji Rada Nadzorcza”, poświęconego praktycznym aspektom sprawowania kontroli i nadzoru właścicielskiego.   Konferencja Rada Nadzorcza to jedno z najistotniejszych wydarzeń w Polsce poświęcone tematyce rad nadzorczych. Miejsce spotkania przedstawicieli corporate governance, gdzie dokonuje się merytoryczna i rzeczowa wymiana doświadczeń oraz omówienie zagadnień i problemów związanych z nadzorem właścicielskim. Zwieńczeniem konferencji jest ceremonia przyznania wyróżnienia „Człowiek Corporate Governance”.   W ubiegłym roku wyróżniono Wiesława...
Małe i mikrofirmy mogą ubiegać się o pożyczkę na korzystnych warunkach w Agencji Rozwoju Przemysłu. Wsparcie może opiewać na kwotę do 2 mln zł. Jako pierwsza skorzystała z tej opcji firma Ermax z Dąbrowy Górniczej. Choć produkt jest nowy, ARP zdążyło już udzielić kilku podobnych kredytów.     Dla kogo i na co pożyczka z ARP?   - Pożyczki na innowacje są przeznaczone dla każdego rodzaju firmy, także – co jest całkowitą nowością w ARP – dla małych i średnich przedsiębiorców. Nie interesuje nas, na co firma przeznaczy te pieniądze: może to być pożyczka obrotowa, pożyczka na linię produkcyjną, interesuje nas, aby firma...
Braster - system domowej profilaktyki raka piersi. Poprzez kontakt z gruczołem piersiowym odwzorowuje jej obraz termograficzny. Może wychwycić nawet 3 milimetrowe zmiany. W procesie interpretacji badania ważny jest udział lekarzy radiologów, którzy w razie wykrycia niepokojących zmian, przekazują pacjentce wskazówki dotyczące dalszego postępowania diagnostycznego.     Kobiety, które zachorowały na raka piersi często podkreślają, że w ich najbliższym otoczeniu rzadko poruszano temat badań profilaktycznych. Boimy się o tym rozmawiać, a strach blokuje impuls kontrolny, który bywa kluczowy w ratowaniu życia. Psychoonkolog Adrianna Sobol od lat tłumaczy Polkom, że dbanie o siebie ma status bezcennego nawyku, jest też przejawem troski o tych, których...

Personalizacja wnętrz od dawna święci triumfy za granicą, ale i w Polsce ten trend staje się coraz powszechniejszy. Niepowtarzalne projekty graficzne zdobiące ściany lokalu nie tylko wzmacniają rozpoznawalność marki, ale nadają specyficzny klimat przestrzeni, tworząc wnętrza sprzyjające pracy, wypoczynkowi lub zakupom. Jak wiele korzyści można uzyskać personalizując przestrzeń firmy?

 

 

 

Wzmocniony wizerunek firmy

 

Obraz przemawia do nas szybciej, niż najciekawszy nawet tekst. Nie bez powodu posługujemy się prezentacjami, infografikami, ilustracjami tekstu, tutorialami. To one błyskawiczne „sprzedają” naszą ideę.

 

 

 

Dobrze przemyślana grafika na ścianach może wzmocnić wizerunek firmy jako eksperta, zachęcić do skorzystania z usług, kupna naszych produktów, a przy tym, pozwoli zwrócić uwagę na szczegóły, które wyróżniają nas spośród konkurencji.

 

 

     fot. Pixers

 

A jak to wygląda w praktyce? Są takie branże, w których skrupulatność jest na wagę złota. Do nich należy rachunkowość i usługi prawnicze. Czy ścienna grafika w biurze przedstawiająca lupę na tle wykresów lub tekstu podkreśli zaangażowanie księgowego lub prawnika w doszukiwanie się szczegółów? Z pewnością zrobi to szybciej i lepiej, niż setki wypowiedzianych słów.

 


 

      fot. Pixers

 

Podobne zadanie spełni wizualizacja pysznych, kolorowych potraw i przypraw na ścianach restauracji. Klient, który zagości w takim lokalu, zanim zdąży przejrzeć kartę dań już może domyślić się, że jest „pysznie”, a dla gospodarzy równie ważny jak smak potraw jest ich wygląd.

 

13 miliisekund – tyle potrzebuje człowiek, by zrozumieć obraz

 

Jeśli poświęcamy ogrom czasu na tworzenie tekstów reklamowych przedstawiających zalety firmy, to musimy wiedzieć, że będą one dużo mniej skuteczne niż nasz spersonalizowany przekaz graficzny umieszczony pomieszczeniach, w których przebywają nasi klienci.

 

       fot. Pixers

 

Wytyczony kierunek działania w zespole

 

Nie każde wnętrze przeznaczone jest dla osób z zewnątrz, ale praktycznie w każdym z nich znajdują się pracownicy. Oni także reagują na obrazy, kształty i barwy w swoim otoczeniu. Utalentowany grafik potrafi znaleźć takie rozwiązania, które obok walorów estetycznych przemycą wartości wyznawane przez firmę. Oczywiście obraz nie zastąpi komunikacji wewnątrz zespołu, ale może skutecznie wesprzeć te działania.


 

Motywacja do pracy i większa efektywność

 

Monotonne powierzchnie są wrogiem kreatywności. Łatwo natomiast zauważyć, że geometryczne wzory w pomieszczeniach zmuszają mózg do pracy i pobudzają pomysłowość, fragmenty komiksów angażują wyobraźnię, a trójwymiarowe widoki dają poczucie twórczej wolności. Dobrze dobrane barwy i kształty wyzwalają w zespole energię do pracy i zwiększają efektywność działań.

 

Niezmiernie ważny jest też dobór kolorystyki, np. barwy chłodne świetnie działają na osoby pracujące umysłowo. Ciepłe, jasne kolory są idealne dla miejsc przeznaczonych do wypoczynku.

 

 

 

Pomoc w realizacji zadań

 

Wyobraźmy sobie dentystę dziecięcego, który pracuje w pomieszczeniu pozbawionym ciepłych, soczystych kolorów i bohaterów z kreskówek, odwracających uwagę małych pacjentów od chwilowego dyskomfortu. Chłodny, jednobarwny design w tym przypadku to dramatyczna pomyłka. Dlatego właśnie gabinety stomatologiczne i lekarskie przeznaczone dla najmłodszych chętnie korzystają z fototapet, naklejek ściennych i obrazów o bajkowej tematyce.

 

 

 

     fot. Pixers

 

Coraz popularniejszym ostatnio zjawiskiem jest tworzenie w firmach kącików dla dzieci pracownic. Tu, podobnie jak we wcześniejszym przykładzie, nieodzowne są kolorowe akcenty i obrazy przemawiające do dziecięcej wyobraźni. Przystosowywanie pomieszczeń zastępujących trudno dostępne żłobki, czy przedszkola to świetna idea. Pomaga pracodawcy utrzymać wartościowych pracowników, a jednocześnie tworzy wizerunek firmy przyjaznej i otwartej na ludzkie potrzeby.

 

 

Jeden krok do realizacji własnego projektu

 

Postanowiłyśmy sprawdzić, jak w praktyce wygląda zmiana nudnej powierzchni w kreatywną przestrzeń. Czy można to zrobić samodzielnie? I jak długo trwa praca nad upiększaniem ściany?

 

Zdecydowałyśmy, że jedno z redakcyjnych pomieszczeń przekształcimy w kącik dla naszych dzieci. Choć żadne z nich nie „pracuje” z nami każdego dnia, to jednak bywają chwile, gdy nie ma innego wyjścia – muszą spędzić trochę czasu z mamami. Nasze dzieciaki to chłopcy w różnym wieku, dlatego zdecydowałyśmy, że motywem przewodnim w kąciku będą auta.

 

Naklejki ścienne z samochodami znalazłyśmy w sklepie internetowym PIXERS . Spośród dziesiątek propozycji wybrałyśmy czerwone auto o dość realistycznym i mało infantylnym wyglądzie. Kolejnym krokiem było wskazanie rozmiarów wydruku. Uznałyśmy, że blisko metr kw. zajęty przez wyścigówkę będzie wystarczający, zważywszy na niewielką powierzchnię pomieszczenia.

 


 

 

 

PIXERS drukuje i dostarcza zamówione produkty w ciągu 5 dni. Czas oczekiwania wykorzystałyśmy więc na uprzątnięcie sterty dokumentów, odświeżenie ścian i planowanie wystroju pomieszczenia.

 

 

 

 

Wkrótce, solidnie zabezpieczona naklejka trafiła do naszych rąk. W opakowaniu znajdowała się mini instrukcja, dzięki której „parkowanie auta” na ścianie trwało dosłownie chwilę. Zgodnie z zapewnieniem producenta, z łatwością można poradzić sobie z naniesieniem projektu na ścianę bez angażowania fachowca.

Efekt końcowy? Voilà!

 

 

 

 

Czas od momentu wyboru produktu do jego przeniesienia na ściany wnętrza – 5 dni. Cena naklejki – 100zł. Wydatek nie zrujnował naszego budżetu. Koszt nadania męskiego charakteru wnętrzu uznałyśmy więc za przyzwoity.

 

Zakończyłyśmy pierwszy etap urządzania kącika dziecięcego w firmie. Przed nami zakup kreatywnych przedmiotów, które sprawią, że pobyt u mamy w pracy nie będzie nudną koniecznością. Nie możemy doczekać się reakcji naszych chłopaków ;)

 


 

Za pomoc w ilustrowaniu artykułu dziękujemy firmie PIXERS.

motywacja, menedżer, firma
Kreatywne rozwiązania na podłogach i ścianach – wnętrza w firmie

KARIERA KOBIETY

NOWOŚĆ!!!

50 LEKCJI  J. NIEMIECKIEGO

 

 

© 2016 Kariera Kobiety