Prawie co trzeci start-up w Polsce ma wśród założycieli kobietę. Tylko niewielka część z nich tworzy go w obszarze technologicznym czy naukowym. Dodatkowo co piąta studentka uczelni technicznej nie wie, czym jest start-up technologiczny. Te dane wskazują na to, że potencjał technologicznej przedsiębiorczości kobiet jest tylko w niewielkim stopniu zagospodarowany. Wsparcie pań związanych z tym obszarem to priorytet programu Girls go start-up! Academy, do którego aplikować można do 24 listopada. Inicjatorzy chcą tworzyć w Polsce Kobiecą Dolinę Krzemową.   – Kobiety mają problem z uwierzeniem w siebie, stoją z boku, obserwują, wykonują role mniej frontowe. Mężczyźni łatwiej idą do przodu. Poza...
Praca zdalna to wybór, którego dokonujemy z wielu powodów. Niektóre z nas muszą zajmować się rodziną lub nie wyobrażają sobie rozstania z najbliższymi na kilka miesięcy, by podjąć pracę z dala od miejsca zamieszkania. Inni zbyt dużo czasu spędzają w ruchu, by tracić dodatkowo czas na dojazdy do biura. Są też takie kobiety, które po prostu nie potrafią skoncentrować się w biurze i panująca w nim atmosfera jest dla nich tak rozpraszająca, że nie są w stanie praktycznie niczego zrobić. Trzeba jednak być ostrożnym, bo praca zdalna wbrew pozorom nie jest taka prosta. Istnieje wiele błędów często popełnianych przez osoby...
I. Konkurs na film krótkometrażowy (30 minut)   Aby wziąć udział w konkursie należy złożyć: pakiet, w którego skład wchodzą: okładka (na której powinny znaleźć się: tytuł, autor, gatunek, logline), jednostronicowe streszczenie fabuły, prawidłowo sformatowany scenariusz (maksymalnie 30 stron).   Nagroda główna: 5 000 złotych.   Konkurs na scenariusz filmu krótkometrażowego jest jednoetapowy.   Adresy: Pakiet wraz z formularzem osobowym wypełnionym na przygotowanym przez Organizatorów szablonie należy przesłać listem poleconym lub dostarczyć osobiście w czterech wydrukowanych egzemplarzach w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 stycznia 2018, godz. 10:30 na adres: Warszawska Szkoła Filmowa ul. Generała Zajączka 7 01-518 Warszawa z dopiskiem: „Script Fiesta KONKURS” lub...
Braster - system domowej profilaktyki raka piersi. Poprzez kontakt z gruczołem piersiowym odwzorowuje jej obraz termograficzny. Może wychwycić nawet 3 milimetrowe zmiany. W procesie interpretacji badania ważny jest udział lekarzy radiologów, którzy w razie wykrycia niepokojących zmian, przekazują pacjentce wskazówki dotyczące dalszego postępowania diagnostycznego.     Kobiety, które zachorowały na raka piersi często podkreślają, że w ich najbliższym otoczeniu rzadko poruszano temat badań profilaktycznych. Boimy się o tym rozmawiać, a strach blokuje impuls kontrolny, który bywa kluczowy w ratowaniu życia. Psychoonkolog Adrianna Sobol od lat tłumaczy Polkom, że dbanie o siebie ma status bezcennego nawyku, jest też przejawem troski o tych, których...
Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA została Człowiekiem Corporate Governance 2017. To osoba, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce. Tytuł przyznano po raz trzeci w trakcie tegorocznego, siódmego już spotkania „Konferencji Rada Nadzorcza”, poświęconego praktycznym aspektom sprawowania kontroli i nadzoru właścicielskiego.   Konferencja Rada Nadzorcza to jedno z najistotniejszych wydarzeń w Polsce poświęcone tematyce rad nadzorczych. Miejsce spotkania przedstawicieli corporate governance, gdzie dokonuje się merytoryczna i rzeczowa wymiana doświadczeń oraz omówienie zagadnień i problemów związanych z nadzorem właścicielskim. Zwieńczeniem konferencji jest ceremonia przyznania wyróżnienia „Człowiek Corporate Governance”.   W ubiegłym roku wyróżniono Wiesława...
Małe i mikrofirmy mogą ubiegać się o pożyczkę na korzystnych warunkach w Agencji Rozwoju Przemysłu. Wsparcie może opiewać na kwotę do 2 mln zł. Jako pierwsza skorzystała z tej opcji firma Ermax z Dąbrowy Górniczej. Choć produkt jest nowy, ARP zdążyło już udzielić kilku podobnych kredytów.     Dla kogo i na co pożyczka z ARP?   - Pożyczki na innowacje są przeznaczone dla każdego rodzaju firmy, także – co jest całkowitą nowością w ARP – dla małych i średnich przedsiębiorców. Nie interesuje nas, na co firma przeznaczy te pieniądze: może to być pożyczka obrotowa, pożyczka na linię produkcyjną, interesuje nas, aby firma...
Braster - system domowej profilaktyki raka piersi. Poprzez kontakt z gruczołem piersiowym odwzorowuje jej obraz termograficzny. Może wychwycić nawet 3 milimetrowe zmiany. W procesie interpretacji badania ważny jest udział lekarzy radiologów, którzy w razie wykrycia niepokojących zmian, przekazują pacjentce wskazówki dotyczące dalszego postępowania diagnostycznego.     Kobiety, które zachorowały na raka piersi często podkreślają, że w ich najbliższym otoczeniu rzadko poruszano temat badań profilaktycznych. Boimy się o tym rozmawiać, a strach blokuje impuls kontrolny, który bywa kluczowy w ratowaniu życia. Psychoonkolog Adrianna Sobol od lat tłumaczy Polkom, że dbanie o siebie ma status bezcennego nawyku, jest też przejawem troski o tych, których...

Logo to prawdopodobnie pierwsza wartość Twojej firmy, która trafi do umysłu potencjalnego klienta. Znane marki inwestują w nie miliony dolarów. Zakładając, że nie posiadasz takich sum, podpowiadamy, co i jak możesz zrobić sama.

 

 

Nie namawiamy do rezygnacji z usług projektanta. Wręcz przeciwnie, w kolejnym artykule z tej serii powiemy, dlaczego warto do niego trafić! Dziś skupimy się na działaniach, które pozwolą Ci samodzielnie stworzyć własne logo i / lub przygotować się do spotkania z fachowcem w tej dziedzinie.

 

Logo czy logotyp?

 

Logo, czyli znak graficzny firmy, może składać się symbolu, symbolu i logotypu lub samego logotypu. To oczywiście duże uproszczenie. Zależności pomiędzy elementami logo, w konkretnych przypadkach, nie są tak bardzo jednoznaczne.

 

Dlaczego znak firmowy jest ważny

 

Obraz szybciej dociera do naszej świadomości, niż słowa. Łatwiej go skojarzyć i zapamiętać. Logo jest więc wizualnym identyfikatorem przedsiębiorstwa. W nim można zawrzeć najważniejsze przesłanie, filozofię firmy.

 

W czasach, gdy każde przedsiębiorstwo ma własną stronę internetową (a przynajmniej profil na portalu społecznościowym), graficzne znaki zyskały na znaczeniu. W obliczu licznej konkurencji, dają szansę na przebicie się do świadomości i pamięci potencjalnego klienta.

 

3 podstawowe zasady w projektowaniu logo

 

Ogromna ilość symboli i logotypów na rynku znacznie utrudnia stworzenie czegoś oryginalnego. W poszukiwaniu tego jedynego, odpowiedniego dla Twojej firmy znaku, kieruj się 3 najistotniejszymi regułami:

 

  1. Staraj się projektować logo używając 1 koloru. Jeśli będzie czytelne w tej postaci, zastanowisz się czy zmienić lub dodać inny kolor. Najlepiej, jeśli liczbę stosowanych barw ograniczysz do 3.

  2. Nie stosuj więcej, niż dwóch stylów czcionki. Graficy podpowiadają, by stawiać raczej na kroje niebędące w powszechnym obiegu. W ten sposób unikniesz wrażenia, że znak Twojej marki stworzyłaś w 5 minut, bez przemyśleń.

  3. Podobnie jak ograniczasz kolory i kroje pisma, tak staraj się zredukować ilość elementów składających się na symbol do niezbędnego minimum. Ujmuj elementy dotąd, dokąd stwierdzisz, że dalsze upraszczanie znaku zmieni jego przesłanie lub symbol stanie się nieczytelny. Pozostaw też to, co Twoim zdaniem nadaje symbolowi charakteru.

 

 

 Prawdziwym majstersztykiem jest znak graficzny Apple.

 

 

 

 

 

 

 

Inny znak, jakże genialny w swej prostocie to symbol Nike.

 

 

 

 

 

Pamiętaj, że od każdej reguły istnieją wyjątki. Jeśli uznasz, że Twój pomysł jest dobry, choć wyłamuje się z kanonu, nie ma powodu, żebyś z niego rezygnowała. Istnieje wiele znaków firmowych, które zostały wykreowane w odmienny sposób, a mimo to tworzą ogromną wartość dla ich właścicieli.

 

Gdzie szukać pomysłu

 

Natchnienia należy szukać wszędzie. Sięgaj do inspiracji z realnego świata, do zjawisk lub obiektów, które mogą być w jakimś sensie zbieżne z filozofią firmy, ale też do zupełnych sprzeczności. Odnalezienie nici łączącej dwa odległe światy może być zaczątkiem świetnego konceptu. Ciekawym rozwiązaniem jest też przegląd starych (analogowych) prac graficznych. Jeśli nawet dziś, ich przekaz trafia do Ciebie, to muszą być dobre!

 

Z pewnością, należy unikać odwzorowywania znaków lub ich części z logo innych firm. Natomiast działaniem, które może pomóc w projekcie jest konfrontacja z innymi znakami. Gdzie je znaleźć? Odwiedź Logopond. Nie kopiuj. Porównuj kolory, kreskę, rodzaje czcionek, stosunek ilości tekstu do obrazu, światło w logo. Zobacz, jak Twój projekt prezentuje się na tle innych.

 

Co, jeśli nie znasz komputerowych programów graficznych

 

Projektanci zazwyczaj rozpoczynają swoją pracę od rysunków na kartce papieru. Nawet, jeśli nie potrafisz obsługiwać programów graficznych, to „serwetkowe” szkice z pewnością masz opanowane. Papier i ołówek mają 2 poważne zalety:

 

  • są wygodne i zawsze dostępne,

  • pozbywasz się ograniczeń narzuconych możliwościami oprogramowania lub własną nieznajomością pewnych jego funkcji.

 

Najważniejszy jest koncept. O techniczne wykonanie możesz poprosić zawodowca.

 

Test dla logo

 

Nie wymyślisz symbolu idealnego, bo takiego nie ma. Staraj się, by Twoje logo było:

  • proste,

  • oryginalne,

  • ponadczasowe.

 

Sprawdź, czy znak Twojej firmy jest czytelny i estetyczny w każdym rozmiarze, w wydaniu czarno – białym i kolorowym, wyświetlany na stronie internetowej i drukowany na papierze firmowym (drastycznym testem jest fax, który zazwyczaj koszmarnie traktuje obrazy).

 

Spróbuj opisać logo innej osobie. Czy jest to możliwe przy użyciu kilku słów?

 

Zobacz jak znak prezentuje się na wizytówkach oraz rozmaitych gadżetach (długopisach, kubkach, czapeczkach, koszulkach, itp.). Szybkim i darmowym narzędziem, które może Ci w tym pomóc jest platforma placeit. Tę i wiele podobnych stron proponuje na swoim blogu Jacek Kłosiński. My wyróżniliśmy platformę, która naszym zdaniem daje najwięcej możliwości przy zerowym wkładzie finansowym.

 

 

Nie namawiamy do rezygnacji z usług projektanta. Wręcz przeciwnie, w kolejnym artykule z tej serii powiemy, dlaczego warto do niego trafić! Dziś skupimy się na działaniach, które pozwolą Ci samodzielnie stworzyć własne logo i / lub przygotować się do spotkania z fachowcem w tej dziedzinie.

 

Logo czy logotyp?

 

Logo, czyli znak graficzny firmy, może składać się symbolu, symbolu i logotypu lub samego logotypu. To oczywiście duże uproszczenie. Zależności pomiędzy elementami logo, w konkretnych przypadkach, nie są tak bardzo jednoznaczne.

 

Dlaczego znak firmowy jest ważny

 

Obraz szybciej dociera do naszej świadomości, niż słowa. Łatwiej go skojarzyć i zapamiętać. Logo jest więc wizualnym identyfikatorem przedsiębiorstwa. W nim można zawrzeć najważniejsze przesłanie, filozofię firmy.

 

W czasach, gdy każde przedsiębiorstwo ma własną stronę internetową (a przynajmniej profil na portalu społecznościowym), graficzne znaki zyskały na znaczeniu. W obliczu licznej konkurencji, dają szansę na przebicie się do świadomości i pamięci potencjalnego klienta.

 

3 podstawowe zasady w projektowaniu logo

 

Ogromna ilość symboli i logotypów na rynku znacznie utrudnia stworzenie czegoś oryginalnego. W poszukiwaniu tego jedynego, odpowiedniego dla Twojej firmy znaku, kieruj się 3 najistotniejszymi regułami:

 

  1. Staraj się projektować logo używając 1 koloru. Jeśli będzie czytelne w tej postaci, zastanowisz się czy zmienić lub dodać inny kolor. Najlepiej, jeśli liczbę stosowanych barw ograniczysz do 3.

  2. Nie stosuj więcej, niż dwóch stylów czcionki. Graficy podpowiadają, by stawiać raczej na kroje niebędące w powszechnym obiegu. W ten sposób unikniesz wrażenia, że znak Twojej marki stworzyłaś w 5 minut, bez przemyśleń.

  3. Podobnie jak ograniczasz kolory i kroje pisma, tak staraj się zredukować ilość elementów składających się na symbol do niezbędnego minimum. Ujmuj elementy dotąd, dokąd stwierdzisz, że dalsze upraszczanie znaku zmieni jego przesłanie lub symbol stanie się nieczytelny. Pozostaw też to, co Twoim zdaniem nadaje symbolowi charakteru.

 

 

 Prawdziwym majstersztykiem jest znak graficzny Apple.

 

 

 

 

 

 

 

Inny znak, jakże genialny w swej prostocie to symbol Nike.

 

 

 

 

 

Pamiętaj, że od każdej reguły istnieją wyjątki. Jeśli uznasz, że Twój pomysł jest dobry, choć wyłamuje się z kanonu, nie ma powodu, żebyś z niego rezygnowała. Istnieje wiele znaków firmowych, które zostały wykreowane w odmienny sposób, a mimo to tworzą ogromną wartość dla ich właścicieli.

 

Gdzie szukać pomysłu

 

Natchnienia należy szukać wszędzie. Sięgaj do inspiracji z realnego świata, do zjawisk lub obiektów, które mogą być w jakimś sensie zbieżne z filozofią firmy, ale też do zupełnych sprzeczności. Odnalezienie nici łączącej dwa odległe światy może być zaczątkiem świetnego konceptu. Ciekawym rozwiązaniem jest też przegląd starych (analogowych) prac graficznych. Jeśli nawet dziś, ich przekaz trafia do Ciebie, to muszą być dobre!

 

Z pewnością, należy unikać odwzorowywania znaków lub ich części z logo innych firm. Natomiast działaniem, które może pomóc w projekcie jest konfrontacja z innymi znakami. Gdzie je znaleźć? Odwiedź Logopond. Nie kopiuj. Porównuj kolory, kreskę, rodzaje czcionek, stosunek ilości tekstu do obrazu, światło w logo. Zobacz, jak Twój projekt prezentuje się na tle innych.

 

Co, jeśli nie znasz komputerowych programów graficznych

 

Projektanci zazwyczaj rozpoczynają swoją pracę od rysunków na kartce papieru. Nawet, jeśli nie potrafisz obsługiwać programów graficznych, to „serwetkowe” szkice z pewnością masz opanowane. Papier i ołówek mają 2 poważne zalety:

 

  • są wygodne i zawsze dostępne,

  • pozbywasz się ograniczeń narzuconych możliwościami oprogramowania lub własną nieznajomością pewnych jego funkcji.

 

Najważniejszy jest koncept. O techniczne wykonanie możesz poprosić zawodowca.

 

Test dla logo

 

Nie wymyślisz symbolu idealnego, bo takiego nie ma. Staraj się, by Twoje logo było:

  • proste,

  • oryginalne,

  • ponadczasowe.

 

Sprawdź, czy znak Twojej firmy jest czytelny i estetyczny w każdym rozmiarze, w wydaniu czarno – białym i kolorowym, wyświetlany na stronie internetowej i drukowany na papierze firmowym (drastycznym testem jest fax, który zazwyczaj koszmarnie traktuje obrazy).

 

Spróbuj opisać logo innej osobie. Czy jest to możliwe przy użyciu kilku słów?

 

Zobacz jak znak prezentuje się na wizytówkach oraz rozmaitych gadżetach (długopisach, kubkach, czapeczkach, koszulkach, itp.). Szybkim i darmowym narzędziem, które może Ci w tym pomóc jest platforma placeit. Tę i wiele podobnych stron proponuje na swoim blogu Jacek Kłosiński. My wyróżniliśmy platformę, która naszym zdaniem daje najwięcej możliwości przy zerowym wkładzie finansowym.

 

 

 

motywacja, menedżer, firma
Logo firmy – jak zrobić to dobrze

KARIERA KOBIETY

NOWOŚĆ!!!

50 LEKCJI  J. NIEMIECKIEGO

 

 

© 2016 Kariera Kobiety