Prawie co trzeci start-up w Polsce ma wśród założycieli kobietę. Tylko niewielka część z nich tworzy go w obszarze technologicznym czy naukowym. Dodatkowo co piąta studentka uczelni technicznej nie wie, czym jest start-up technologiczny. Te dane wskazują na to, że potencjał technologicznej przedsiębiorczości kobiet jest tylko w niewielkim stopniu zagospodarowany. Wsparcie pań związanych z tym obszarem to priorytet programu Girls go start-up! Academy, do którego aplikować można do 24 listopada. Inicjatorzy chcą tworzyć w Polsce Kobiecą Dolinę Krzemową.   – Kobiety mają problem z uwierzeniem w siebie, stoją z boku, obserwują, wykonują role mniej frontowe. Mężczyźni łatwiej idą do przodu. Poza tym mniej kobiet niż mężczyzn jest na politechnikach, na kierunkach ścisłych. Start-upy to firmy innowacyjne, a innowacje obracają się wokół technologii. Wiele czynników sprawia, że udział kobiet w tej branży jest mniejszy niż mężczyzn, chociaż trzeba zwrócić uwagę na to, że o ile w start-upach technologicznych jest sporo mężczyzn, o...
Praca zdalna to wybór, którego dokonujemy z wielu powodów. Niektóre z nas muszą zajmować się rodziną lub nie wyobrażają sobie rozstania z najbliższymi na kilka miesięcy, by podjąć pracę z dala od miejsca zamieszkania. Inni zbyt dużo czasu spędzają w ruchu, by tracić dodatkowo czas na dojazdy do biura. Są też takie kobiety, które po prostu nie potrafią skoncentrować się w biurze i panująca w nim atmosfera jest dla nich tak rozpraszająca, że nie są w stanie praktycznie niczego zrobić. Trzeba jednak być ostrożnym, bo praca zdalna wbrew pozorom nie jest taka prosta. Istnieje wiele błędów często popełnianych przez osoby podejmujące taką formę zatrudnienia.   Firma Plantronics, która od dawna propaguje rozwój idei Smarter Working i tworzy rozwiązania mające ułatwiać życie mobilnym pracownikom, przygotowała zestaw porad, które pomogą uniknąć niektórych z najczęściej spotykanych problemów, z jakimi mierzą się osoby pracujące w domu.     Czego nie robić, gdy pracujesz w domu   Nie wciskaj...
I. Konkurs na film krótkometrażowy (30 minut)   Aby wziąć udział w konkursie należy złożyć: pakiet, w którego skład wchodzą: okładka (na której powinny znaleźć się: tytuł, autor, gatunek, logline), jednostronicowe streszczenie fabuły, prawidłowo sformatowany scenariusz (maksymalnie 30 stron).   Nagroda główna: 5 000 złotych.   Konkurs na scenariusz filmu krótkometrażowego jest jednoetapowy.   Adresy: Pakiet wraz z formularzem osobowym wypełnionym na przygotowanym przez Organizatorów szablonie należy przesłać listem poleconym lub dostarczyć osobiście w czterech wydrukowanych egzemplarzach w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 stycznia 2018, godz. 10:30 na adres: Warszawska Szkoła Filmowa ul. Generała Zajączka 7 01-518 Warszawa z dopiskiem: „Script Fiesta KONKURS” lub dostarczyć osobiście do biura festiwalu (mieszczącego się w pawilonie obok wejścia do budynku Warszawskiej Szkoły Filmowej przy ulicy Gen. Zajączka 7)   Uwaga: Decyduje czas DOTARCIA pracy do biura festiwalu. Prace, które dotrą do biura po godzinie 10:30, 20 stycznia 2018, nie będą zakwalifikowane do konkursu.     II. Konkurs na koncepcję serialu...
Braster - system domowej profilaktyki raka piersi. Poprzez kontakt z gruczołem piersiowym odwzorowuje jej obraz termograficzny. Może wychwycić nawet 3 milimetrowe zmiany. W procesie interpretacji badania ważny jest udział lekarzy radiologów, którzy w razie wykrycia niepokojących zmian, przekazują pacjentce wskazówki dotyczące dalszego postępowania diagnostycznego.     Kobiety, które zachorowały na raka piersi często podkreślają, że w ich najbliższym otoczeniu rzadko poruszano temat badań profilaktycznych. Boimy się o tym rozmawiać, a strach blokuje impuls kontrolny, który bywa kluczowy w ratowaniu życia. Psychoonkolog Adrianna Sobol od lat tłumaczy Polkom, że dbanie o siebie ma status bezcennego nawyku, jest też przejawem troski o tych, których kochamy. Jagoda Fabiszewska: Młode kobiety często myślą, że rak to przypadłość ludzi starszych. Badania kontrolne to dla nich abstrakcja. Na pani blogu przeczytałam wstrząsającą historię 25-letniej Luizy, która trafiła do lekarza w tak zaawansowanym stadium choroby, że niewiele można było zrobić.   Adrianna Sobol: To kolejny dowód przemilczania "trudnych tematów", domena...
Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA została Człowiekiem Corporate Governance 2017. To osoba, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce. Tytuł przyznano po raz trzeci w trakcie tegorocznego, siódmego już spotkania „Konferencji Rada Nadzorcza”, poświęconego praktycznym aspektom sprawowania kontroli i nadzoru właścicielskiego.   Konferencja Rada Nadzorcza to jedno z najistotniejszych wydarzeń w Polsce poświęcone tematyce rad nadzorczych. Miejsce spotkania przedstawicieli corporate governance, gdzie dokonuje się merytoryczna i rzeczowa wymiana doświadczeń oraz omówienie zagadnień i problemów związanych z nadzorem właścicielskim. Zwieńczeniem konferencji jest ceremonia przyznania wyróżnienia „Człowiek Corporate Governance”.   W ubiegłym roku wyróżniono Wiesława Rozłuckiego – jednego z założycieli i wieloletniego prezesa Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a 2 lata temu – Andrzeja S. Nartowskiego – wielkiego orędownika ładu korporacyjnego w Polsce. Zwyczajem jest, iż dotychczasowi laureaci zasiadają w Kapitule Wyróżnienia, dokonującej wyboru przyszłych laureatów.     Agnieszka Gontarek - Człowiekiem Corporate Governance 2017 Tegoroczna laureatka,...
Małe i mikrofirmy mogą ubiegać się o pożyczkę na korzystnych warunkach w Agencji Rozwoju Przemysłu. Wsparcie może opiewać na kwotę do 2 mln zł. Jako pierwsza skorzystała z tej opcji firma Ermax z Dąbrowy Górniczej. Choć produkt jest nowy, ARP zdążyło już udzielić kilku podobnych kredytów.     Dla kogo i na co pożyczka z ARP?   - Pożyczki na innowacje są przeznaczone dla każdego rodzaju firmy, także – co jest całkowitą nowością w ARP – dla małych i średnich przedsiębiorców. Nie interesuje nas, na co firma przeznaczy te pieniądze: może to być pożyczka obrotowa, pożyczka na linię produkcyjną, interesuje nas, aby firma była innowacyjna – mówi Bartosz Sokoliński, dyrektor Biura Rozwoju i Innowacji Agencji Rozwoju Przemysłu. – Udzielamy również sektorowych pożyczek. Mamy uruchomioną np. pożyczkę dla branży technologii kosmicznej.     Jak wysoka pożyczka dla małej firmy?   Na rozwój innowacyjnych firm agencja przeznaczyła kilkadziesiąt milionów złotych. W przypadku niewielkich podmiotów kwota dofinansowania nie jest...

 

 

Uporządkowanie faktów sprawia, że chętniej zabieramy się do działania i podejmujemy bardziej trafne decyzje. Jak możemy ułatwić sobie prowadzenie firmy?

 

Sens istnienia firmy

 

Przedsiębiorstwo ewoluuje, ale na każdym etapie potrzebuje priorytetów.

Odpowiedź na pytania:

- co jest głównym produktem firmy (pkt 1),

- kim są klienci firmy,

- co jest celem firmy i co oferuje klientom (pkt 2),

pozwala zaprowadzić ład w biznesie. Pamięć o tych trzech, podstawowych kwestiach nie pozwala zbyt daleko odbiegać od wytyczonej ścieżki i w efekcie rozmieniać firmy na drobne.

 

Specjalizacja działań

 

Znajomość własnych możliwości i słabości. W punkcie 3 plannera jest zawarta propozycja, by pozostawić sobie zadania, w których jesteśmy profesjonalistkami, i które wykonujemy z ochotą. Pozostałe powinnyśmy jak najszybciej delegować na fachowców, np. powszechnie przedsiębiorcy powierzają innym osobom księgowość. Dzięki przekazaniu zadań zyskujemy na efektywności i lepszej jakości pracy.

 

Warto pochylić się nad tematem poszukiwania klientów i promocji produktów (pkt 4). Kierowanie oferty do „całego świata” jest drogie, czasochłonne i niekoniecznie skuteczne. Starając się pokazać uniwersalne cechy produktu, które mają zaspokoić oczekiwania ogromnej liczby osób, tak naprawdę nie przedstawiamy oferty wartościowej, czyli takiej, którą mogliby zainteresować się nasi potencjalni, wyselekcjonowani odbiorcy. Sprawdza się maksyma „Jeśli coś jest do wszystkiego...”

 

Z sylwetką typowego klienta firmy wiąże się ściśle rodzaj narzędzi promocji (pkt 5) . Choć wachlarz możliwości jest ogromny i warto próbować docierać do nabywcy różnymi drogami, jednak zasadne jest wybranie jednego lub dwóch podstawowych mediów, na których szczególnie skupimy swoją uwagę. Pierwszym, który nasuwa się naturalnie na myśl jest strona internetowa. O ile opłacimy hosting, strona jest zawsze do naszej dyspozycji, jest bardziej cierpliwa, niż papier (bo rozciągliwa w nieskończoność) i dająca możliwość prezentacji firmy, promocji produktów, edukowania klientów, zbierania od nich informacji zwrotnych, itd. Kolejne narzędzia promocji warto dostosować do zachowań i zwyczajów naszej grupy klientów.

 

Planowanie i konsekwentna realizacja

 

Plan (pkt 6) podzielony na dłuższe i krótsze okresy może zastąpić szefa, gdy same prowadzimy firmę. Wyznaczając cele, koniecznie musimy kontrolować ich osiąganie i wykonywanie zadań na poszczególnych etapach. Każdy „ptaszek” postawiony przy zrealizowanym punkcie motywuje do kolejnych wyzwań.

 

Ostatni, 7 punkt to działanie. Wiele osób, zwłaszcza tych, które chcą być perfekcyjne, w nieskończoność coś ulepsza i przekłada chwilę zakończenia zadania. Wiele z nas po prostu nie wierzy w swoje możliwości i rezygnuje z działania w obawie przed odrzuceniem. Cóż, żeby biznes się powiódł, trzeba dać mu szansę. Lepsze jest średniej jakości działanie, niż stagnacja – nawet, gdy jest perfekcyjna ;)

 

© Kariera Kobiety

Planner do pobrania - Moja Firma 7 strategicznych punktów

 

© 2016 Kariera Kobiety

KARIERA KOBIETY

NOWOŚĆ!!!

50 LEKCJI  J. NIEMIECKIEGO