Prawie co trzeci start-up w Polsce ma wśród założycieli kobietę. Tylko niewielka część z nich tworzy go w obszarze technologicznym czy naukowym. Dodatkowo co piąta studentka uczelni technicznej nie wie, czym jest start-up technologiczny. Te dane wskazują na to, że potencjał technologicznej przedsiębiorczości kobiet jest tylko w niewielkim stopniu zagospodarowany. Wsparcie pań związanych z tym obszarem to priorytet programu Girls go start-up! Academy, do którego aplikować można do 24 listopada. Inicjatorzy chcą tworzyć w Polsce Kobiecą Dolinę Krzemową.   – Kobiety mają problem z uwierzeniem w siebie, stoją z boku, obserwują, wykonują role mniej frontowe. Mężczyźni łatwiej idą do przodu. Poza...
Praca zdalna to wybór, którego dokonujemy z wielu powodów. Niektóre z nas muszą zajmować się rodziną lub nie wyobrażają sobie rozstania z najbliższymi na kilka miesięcy, by podjąć pracę z dala od miejsca zamieszkania. Inni zbyt dużo czasu spędzają w ruchu, by tracić dodatkowo czas na dojazdy do biura. Są też takie kobiety, które po prostu nie potrafią skoncentrować się w biurze i panująca w nim atmosfera jest dla nich tak rozpraszająca, że nie są w stanie praktycznie niczego zrobić. Trzeba jednak być ostrożnym, bo praca zdalna wbrew pozorom nie jest taka prosta. Istnieje wiele błędów często popełnianych przez osoby...
I. Konkurs na film krótkometrażowy (30 minut)   Aby wziąć udział w konkursie należy złożyć: pakiet, w którego skład wchodzą: okładka (na której powinny znaleźć się: tytuł, autor, gatunek, logline), jednostronicowe streszczenie fabuły, prawidłowo sformatowany scenariusz (maksymalnie 30 stron).   Nagroda główna: 5 000 złotych.   Konkurs na scenariusz filmu krótkometrażowego jest jednoetapowy.   Adresy: Pakiet wraz z formularzem osobowym wypełnionym na przygotowanym przez Organizatorów szablonie należy przesłać listem poleconym lub dostarczyć osobiście w czterech wydrukowanych egzemplarzach w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 stycznia 2018, godz. 10:30 na adres: Warszawska Szkoła Filmowa ul. Generała Zajączka 7 01-518 Warszawa z dopiskiem: „Script Fiesta KONKURS” lub...
Braster - system domowej profilaktyki raka piersi. Poprzez kontakt z gruczołem piersiowym odwzorowuje jej obraz termograficzny. Może wychwycić nawet 3 milimetrowe zmiany. W procesie interpretacji badania ważny jest udział lekarzy radiologów, którzy w razie wykrycia niepokojących zmian, przekazują pacjentce wskazówki dotyczące dalszego postępowania diagnostycznego.     Kobiety, które zachorowały na raka piersi często podkreślają, że w ich najbliższym otoczeniu rzadko poruszano temat badań profilaktycznych. Boimy się o tym rozmawiać, a strach blokuje impuls kontrolny, który bywa kluczowy w ratowaniu życia. Psychoonkolog Adrianna Sobol od lat tłumaczy Polkom, że dbanie o siebie ma status bezcennego nawyku, jest też przejawem troski o tych, których...
Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA została Człowiekiem Corporate Governance 2017. To osoba, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce. Tytuł przyznano po raz trzeci w trakcie tegorocznego, siódmego już spotkania „Konferencji Rada Nadzorcza”, poświęconego praktycznym aspektom sprawowania kontroli i nadzoru właścicielskiego.   Konferencja Rada Nadzorcza to jedno z najistotniejszych wydarzeń w Polsce poświęcone tematyce rad nadzorczych. Miejsce spotkania przedstawicieli corporate governance, gdzie dokonuje się merytoryczna i rzeczowa wymiana doświadczeń oraz omówienie zagadnień i problemów związanych z nadzorem właścicielskim. Zwieńczeniem konferencji jest ceremonia przyznania wyróżnienia „Człowiek Corporate Governance”.   W ubiegłym roku wyróżniono Wiesława...
Małe i mikrofirmy mogą ubiegać się o pożyczkę na korzystnych warunkach w Agencji Rozwoju Przemysłu. Wsparcie może opiewać na kwotę do 2 mln zł. Jako pierwsza skorzystała z tej opcji firma Ermax z Dąbrowy Górniczej. Choć produkt jest nowy, ARP zdążyło już udzielić kilku podobnych kredytów.     Dla kogo i na co pożyczka z ARP?   - Pożyczki na innowacje są przeznaczone dla każdego rodzaju firmy, także – co jest całkowitą nowością w ARP – dla małych i średnich przedsiębiorców. Nie interesuje nas, na co firma przeznaczy te pieniądze: może to być pożyczka obrotowa, pożyczka na linię produkcyjną, interesuje nas, aby firma...
Braster - system domowej profilaktyki raka piersi. Poprzez kontakt z gruczołem piersiowym odwzorowuje jej obraz termograficzny. Może wychwycić nawet 3 milimetrowe zmiany. W procesie interpretacji badania ważny jest udział lekarzy radiologów, którzy w razie wykrycia niepokojących zmian, przekazują pacjentce wskazówki dotyczące dalszego postępowania diagnostycznego.     Kobiety, które zachorowały na raka piersi często podkreślają, że w ich najbliższym otoczeniu rzadko poruszano temat badań profilaktycznych. Boimy się o tym rozmawiać, a strach blokuje impuls kontrolny, który bywa kluczowy w ratowaniu życia. Psychoonkolog Adrianna Sobol od lat tłumaczy Polkom, że dbanie o siebie ma status bezcennego nawyku, jest też przejawem troski o tych, których...

Zadbaj o brief

 

Pozyskanie klienta to długa droga. Finalizacja rozmów może nastąpić nawet po siedmio- czy ośmiosiecznych negocjacjach. Może się wydawać, że po takim czasie znamy już naszego klienta jak własną kieszeń. Z drugiej strony, po tak długim czasie oczekiwania firmy mogą się diametralnie zmienić.

 

Głębsze nawiązanie relacji po podpisaniu umowy zaczyna się na poziomie briefu. Wówczas następuje poznanie potrzeb klienta względem agencji. Mimo, iż dla wszystkich brief może wydawać się oczywistością, to nie zawsze jest on przygotowany w sposób dokładny i zrozumiały. Już na wstępie klient powinien sprecyzować, jaką kampanię chce przeprowadzić - wizerunkową czy produktową i dokładnie opisać swoje oczekiwania względem niej. Każdy założony prze klienta plan powinien mieć określoną specyfikację. W  briefie powinien znaleźć się termin przeprowadzenia kampanii, jej budżet, grupa, do której kierowany ma być komunikat, nośniki na których kampania powinna być realizowana, a na końcu efekt jaki oczekuje klient.

 

 

Postaw na zespół

 

Agencji interaktywnych na rynku jest naprawdę dużo. Z tej liczby klient powinien wybrać taką, w której pracują osoby znające się na swojej pracy, posiadające kilku czy kilkunastoletnie doświadczenie w branży reklamowej. Na to zwłaszcza powinny zwrócić uwagę firmy, które swoją przygodę z kampaniami reklamowymi dopiero zaczynają. Doświadczenie oraz kilkuletnia obecność na rynku daje nam gwarancję, że zostaniemy obsłużeni kompleksowo oraz w sposób profesjonalny. Dodatkowo, klient powinien mieć na uwadze, że taka współpraca musi się dotrzeć. Potrzeba do tego czasu, a przynajmniej jednej w pełni zrealizowanej kampanii.

 

Doświadczenie osób pracujących w agencji powinno być stawiane na pierwszym miejscu. Oprócz kilku przepracowanych lat, warto wziąć pod uwagę całe „otoczenie”, towarzyszące agencyjnemu zespołowi. Mówimy tutaj o takich elementach, jak: wzajemne wsparcie, dotrzymywanie terminu wykonania realizacji, dodatkowe pomysły oraz zaplecze technologiczne, jakim dysponuje agencja. Kompetencje oraz poglądowość jest bardzo ważnym elementem w relacji klient – agencja. Posiadanie tych umiejętności świadczy o szybkim i efektywnym rozwiązywaniu napotkanych przy realizacji kampanii problemów.

 

 

Know how

 

Równie ważne, obok kompetencji ludzkich, jest profesjonalizm firmy. Klient powinien oczekiwać i wymagać od agencji kompetencji w zakresie w którym dana agencja działa. Jeśli specjalizuje się w kampaniach online, nie powinien wymagać działań w innym zakresie, ale jednocześnie nie może być zbywany przy działaniach, które są kluczowe dla portfolio agencji.

 

Spółka medialna, która ma pewne doświadczenie, nie zaakceptuje ślepo warunków postawionych przez klienta. Kilkuletnie doświadczenie na rynku, daje agencji przewagę kompetencyjną w planowaniu i realizacji kampanii. Na podstawie briefu przygotowuje klientowi najlepszą z możliwych opcji. Oczywiście zdarzają się przypadki, gdy mimo usilnych starań klient decyduje się prowadzić kampanię według własnego planu. W przeszłości do Adexon360 przyszedł prezes pewnej firmy z pomysłem na promocję produktu. Mimo, że zespół wielokrotnie odradzał mu pewne kroki, to zdecydował się zrealizować promocję w obmyślonej przez niego formie. Kampania okazała się klapą, a klient przyznał nam rację i przez klika lat był naszym stałym i dobrym partnerem.

 

Istotna także jest kwestia aktualnej wiedzy agencji na temat nowości na rynku. Produkty reklamowe w Internecie ewoluują i zmieniają się bardzo szybko. Zupełnie inaczej wyglądał rynek reklamy online 5 lat temu a zupełnie inaczej wygląda dziś. Warto sprawdzić czy agencja nadąża za rynkowymi trendami i nowościami. Co istotne, osoby będące w branży od lat nie powinny mieć absolutnie żadnego problemu z przyswajaniem „nowinek”.

 

 

Agencja, czyli kontakt

 

Podstawą rzetelnej komunikacji jest szczerość i odpowiedzialność. To czynniki, które mogą zapewnić sukces kampanii. Jednak na rynku są firmy, które wciąż mają z tym problem. Oprócz sprzedaży produktu czy usług, powinna liczyć się również współpraca i porozumienie. Klient powinien wystosować jasny komunikat, czego oczekuje. Agencja z kolei powinna wykazać się dociekliwością i wyciągnąć od klienta tyle informacji, by zbudować konkretną i zrozumiałą kampanię. Musi potrafić słuchać klienta, doradzić, a nawet przeszkolić go w zakresie reklamy. Agencja, która będzie w stanie tak się zaprezentować i wykaże się świeżością pomysłów jest na dobrej drodze do rozpoczęcia współpracy.

 

W parze z przejrzystą komunikacją idzie obsługa klienta. Bardzo ważnym elementem na który trzeba zwrócić uwagę to właśnie jak traktowani są partnerzy. W Polsce przyjęło się powiedzenie, że klient płaci to i wymaga. Ciężko się z tym nie zgodzić. Często dzieje się tak, że w celu podpisania umowy agencje starają się aż za bardzo. A po finalizacji rozmów, kontakt się urywa a klient otrzymuje szczątkowe informacje. Agencje powinny otrzymywać poziom obsługi od czasu pierwszej rozmowy do zakończenia kampanii. Wiąże się to z całkowitym zaangażowaniem w powierzony projekt. Począwszy od doradztwa w zakresie specyfikacji kampanii, stałego monitorowania i raportowania działań po dotrzymywanie obiecanych terminów.

 

Mimo wszystko, chyba każdy z własnego doświadczenia może przywołać przykłady niezadowolonych klientów, którzy po kilku nieudanych próbach, w końcu znaleźli agencję, która spełnia ich oczekiwania. Warto zastanowić się nad relacjami, jakie mamy z naszymi partnerami i czy nie wymagają one polepszenia. Kto wiem, może właśnie w tym momencie jeden z naszych klientów przechodzi do konkurencji…

 

 

 

 

***

 

Justyna Dębowska – Head of Sales w agencji Adexon 360. Do jej obowiązków należy pozyskiwanie nowych oraz obsługa bieżących klientów. Odpowiedzialna jest również za planowanie kampanii od strony strategicznej, jak i technicznej. Posiada dziesięcioletnie doświadczenie w branży reklamowej. Pracowała dla firm Goldenline, IDMnet oraz Independent Media. Interesuje się geopolityką oraz historią Polski.    

 

motywacja, menedżer, firma
Skuteczna kampania reklamowa - co może zrobić agencja, a co zależy od jej klienta

KARIERA KOBIETY

NOWOŚĆ!!!

50 LEKCJI  J. NIEMIECKIEGO

 

 

© 2016 Kariera Kobiety