Prawie co trzeci start-up w Polsce ma wśród założycieli kobietę. Tylko niewielka część z nich tworzy go w obszarze technologicznym czy naukowym. Dodatkowo co piąta studentka uczelni technicznej nie wie, czym jest start-up technologiczny. Te dane wskazują na to, że potencjał technologicznej przedsiębiorczości kobiet jest tylko w niewielkim stopniu zagospodarowany. Wsparcie pań związanych z tym obszarem to priorytet programu Girls go start-up! Academy, do którego aplikować można do 24 listopada. Inicjatorzy chcą tworzyć w Polsce Kobiecą Dolinę Krzemową.   – Kobiety mają problem z uwierzeniem w siebie, stoją z boku, obserwują, wykonują role mniej frontowe. Mężczyźni łatwiej idą do przodu. Poza...
Praca zdalna to wybór, którego dokonujemy z wielu powodów. Niektóre z nas muszą zajmować się rodziną lub nie wyobrażają sobie rozstania z najbliższymi na kilka miesięcy, by podjąć pracę z dala od miejsca zamieszkania. Inni zbyt dużo czasu spędzają w ruchu, by tracić dodatkowo czas na dojazdy do biura. Są też takie kobiety, które po prostu nie potrafią skoncentrować się w biurze i panująca w nim atmosfera jest dla nich tak rozpraszająca, że nie są w stanie praktycznie niczego zrobić. Trzeba jednak być ostrożnym, bo praca zdalna wbrew pozorom nie jest taka prosta. Istnieje wiele błędów często popełnianych przez osoby...
I. Konkurs na film krótkometrażowy (30 minut)   Aby wziąć udział w konkursie należy złożyć: pakiet, w którego skład wchodzą: okładka (na której powinny znaleźć się: tytuł, autor, gatunek, logline), jednostronicowe streszczenie fabuły, prawidłowo sformatowany scenariusz (maksymalnie 30 stron).   Nagroda główna: 5 000 złotych.   Konkurs na scenariusz filmu krótkometrażowego jest jednoetapowy.   Adresy: Pakiet wraz z formularzem osobowym wypełnionym na przygotowanym przez Organizatorów szablonie należy przesłać listem poleconym lub dostarczyć osobiście w czterech wydrukowanych egzemplarzach w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 stycznia 2018, godz. 10:30 na adres: Warszawska Szkoła Filmowa ul. Generała Zajączka 7 01-518 Warszawa z dopiskiem: „Script Fiesta KONKURS” lub...
Braster - system domowej profilaktyki raka piersi. Poprzez kontakt z gruczołem piersiowym odwzorowuje jej obraz termograficzny. Może wychwycić nawet 3 milimetrowe zmiany. W procesie interpretacji badania ważny jest udział lekarzy radiologów, którzy w razie wykrycia niepokojących zmian, przekazują pacjentce wskazówki dotyczące dalszego postępowania diagnostycznego.     Kobiety, które zachorowały na raka piersi często podkreślają, że w ich najbliższym otoczeniu rzadko poruszano temat badań profilaktycznych. Boimy się o tym rozmawiać, a strach blokuje impuls kontrolny, który bywa kluczowy w ratowaniu życia. Psychoonkolog Adrianna Sobol od lat tłumaczy Polkom, że dbanie o siebie ma status bezcennego nawyku, jest też przejawem troski o tych, których...
Agnieszka Gontarek – Prezes Zarządu BONDSpot SA została Człowiekiem Corporate Governance 2017. To osoba, która swoją pracą zawodową przyczyniła się do budowy i rozwoju ładu korporacyjnego w Polsce. Tytuł przyznano po raz trzeci w trakcie tegorocznego, siódmego już spotkania „Konferencji Rada Nadzorcza”, poświęconego praktycznym aspektom sprawowania kontroli i nadzoru właścicielskiego.   Konferencja Rada Nadzorcza to jedno z najistotniejszych wydarzeń w Polsce poświęcone tematyce rad nadzorczych. Miejsce spotkania przedstawicieli corporate governance, gdzie dokonuje się merytoryczna i rzeczowa wymiana doświadczeń oraz omówienie zagadnień i problemów związanych z nadzorem właścicielskim. Zwieńczeniem konferencji jest ceremonia przyznania wyróżnienia „Człowiek Corporate Governance”.   W ubiegłym roku wyróżniono Wiesława...
Małe i mikrofirmy mogą ubiegać się o pożyczkę na korzystnych warunkach w Agencji Rozwoju Przemysłu. Wsparcie może opiewać na kwotę do 2 mln zł. Jako pierwsza skorzystała z tej opcji firma Ermax z Dąbrowy Górniczej. Choć produkt jest nowy, ARP zdążyło już udzielić kilku podobnych kredytów.     Dla kogo i na co pożyczka z ARP?   - Pożyczki na innowacje są przeznaczone dla każdego rodzaju firmy, także – co jest całkowitą nowością w ARP – dla małych i średnich przedsiębiorców. Nie interesuje nas, na co firma przeznaczy te pieniądze: może to być pożyczka obrotowa, pożyczka na linię produkcyjną, interesuje nas, aby firma...
Braster - system domowej profilaktyki raka piersi. Poprzez kontakt z gruczołem piersiowym odwzorowuje jej obraz termograficzny. Może wychwycić nawet 3 milimetrowe zmiany. W procesie interpretacji badania ważny jest udział lekarzy radiologów, którzy w razie wykrycia niepokojących zmian, przekazują pacjentce wskazówki dotyczące dalszego postępowania diagnostycznego.     Kobiety, które zachorowały na raka piersi często podkreślają, że w ich najbliższym otoczeniu rzadko poruszano temat badań profilaktycznych. Boimy się o tym rozmawiać, a strach blokuje impuls kontrolny, który bywa kluczowy w ratowaniu życia. Psychoonkolog Adrianna Sobol od lat tłumaczy Polkom, że dbanie o siebie ma status bezcennego nawyku, jest też przejawem troski o tych, których...

W dobie rozwoju e-commerce podejście konsumentów do zakupów stacjonarnych uległo zmianie – pojawiły się nowe oczekiwania i nawyki. Osoby, które wybierają wizytę w centrum handlowym nie realizują już wyłącznie potrzeby dokonania zakupu. Dziś, w znacznie większym stopniu jest to potrzeba miłego spędzenia czasu, inspiracji, doznania estetycznego i relaksu.

 

Konsumenci, którzy zdecydowali się odejść od komputera oczekują wyjątkowych przestrzeni i indywidualnego podejścia – doświadczenia, które nie atakuje, lecz koi zmysły. Dlatego zarządcy centrów handlowych powinni coraz więcej wagi przywiązywać do wystroju wnętrz, spójnej identyfikacji wizualnej i komfortowych przestrzeni wspólnych. Dzisiaj liczy się wysokiej klasy architektura, wygodne meble i dobrze skomponowane elementy dekoracyjne. Często dla uzyskania zachwycającego efektu wystarczają niewielkie zmiany – przemyślana modernizacja, która podnosi standard budynku.

 

Bardzo istotnym elementem są oznaczenie zewnętrze - litery na elewacji oraz reklamy prezentujące kolekcje wybranek marek  doskonale widoczne zarówno w ciągu dnia, jak i po zapadnięciu zmroku.


O klientów należy dbać nie tylko wewnątrz budynku. Dobrze oznakowane drogi dojazdu to element, który pozwala zbudować przewagę nad konkurencją. Nie lekceważmy przestrzeni parkingu – profesjonalny system oznaczeń i komfort użytkowania tej części obiektu bezpośrednio przekładają się na zadowolenie klientów, a co za tym idzie – decyzję  o powrocie.

 

 

Konsumpcjonizm w rytmie slow

 

O jakości obiektu handlowego świadczą przede wszystkim przestrzenie wspólne, które mają wpływ na komfort odwiedzających. Co ważne, galeria handlowa, która funkcjonuje jako miejsce spotkań w gronie przyjaciół lub rodziny powinna spełniać określone warunki. Samotną zjeżdżalnię powinny zastąpić kąciki zabaw dla dzieci, natomiast ławki służące krótkotrwałemu odpoczynkowi – przestronne i wygodne strefy relaksu, gdzie można na dłużą chwilę zatrzymać się w otoczeniu zieleni. Odpowiednio zaprojektowane meble, dobór oświetlenia, dostęp do prasy oraz detale, które oswajają przestrzeń publiczną, nadając poszczególnym obszarom „domowy” klimat, przyciągają coraz liczniejsze grono konsumentów wybierających zakupy w rytmie slow.

 

Zdecydowaną metamorfozę przechodzą też strefy food court. Spójny wystrój i szeroka oferta gastronomiczna sprawiają, że ich rola nie musi się ograniczać do miejsca na szybką przekąskę w przerwie zakupów. Wygodne, stylowe meble i większe odległości miedzy stolikami zachęcają do nieśpiesznego zjedzenia posiłku.

 

Częstym zabiegiem budującym renomę danego miejsca jest kreowanie w galerii handlowej przestrzeni zarezerwowanej dla sztuki – zapraszanie do współpracy artystów, organizowanie wystaw i spotkań z twórcami. To przestrzenie, w których można pozwolić sobie na eksperymenty z formą czy ekspozycję oryginalnych instalacji. W kwestii dbania o doznania estetyczne klientów, duże pole do popisu mają najemcy. Projektanci witryn sklepowych powinni brać pod uwagę charakter obiektu i niejako współtworzyć klimat miejsca.

 

 

Modernizacja, informacja, komunikacja

 

W każdej galerii handlowej szczególną rolę pełnią ciągi komunikacyjne i planowanie ścieżek jakimi poruszają się klienci. W procesie projektowania systemów nawigacyjnych należy pamiętać, że musi być on czytelny, przejrzysty i intuicyjny. W warstwie estetycznej może być uzupełnieniem całości lub posłużyć jako element dekoracyjny przestrzeni. Umieszczone w odpowiednich miejscach i na odpowiedniej wysokości piktogramy informacyjne to wyjście naprzeciw potrzebom użytkowników. Dzięki profesjonalnemu oznakowaniu centra handlowe nie przytłaczają odwiedzających, niezależnie od wielkości obiektu. Również estetyczne i zadbane łazienki to standard, bez którego nie może obejść się żadna modernizacja.

 

Kolejnym ważnym aspektem i bardzo mocnym trendem w kreowaniu nowoczesnych przestrzeni publicznych jest aranżowanie miejsc będących łącznikiem ze światem wirtualnym. Miejsca, które w kreatywny sposób zachęcają użytkowników do komunikacji w mediach społecznościowych, w krótkim czasie zyskują popularność i stają się miejscem, w którym warto bywać.

 

 

Monika Gardasiewicz, Art Director Advertis

 

Zmiany na rynku Retail – tu design decyduje o sukcesie

KARIERA KOBIETY

NOWOŚĆ!!!

50 LEKCJI  J. NIEMIECKIEGO

 

 

© 2016 Kariera Kobiety